Home » Dah tak lama dah nak ............

Dah tak lama dah nak ............




BIRU, HIJAU.. BIRU, HIJAU.. haiiyaa.. nampak tak semangat tuh? kihkih.
Tapi malangnya.. Tahun ni still tak layak tuk mengundi even umor dah mencecah 21 pada tahun ni.
MENGUNDI penting bagi aku sebab mase niey la kita nak tentukan/pilih kerajaan yang sepatutnya memerintah negara kita yang tercinta ini.. 
kite semua tahu sekarang dah bermula dah berkempen parti masing-masing kan,,
and ada jugak terbaca and terdengar satu parti tuh yang menuduh dan memfitnah parti lawan. adakah itu satu cara untuk meraih mata semasa rakyat jelata mengundi nanti??kalau betol, seriously itu adalah cara kotor lagi laknat sekaligus tidak akan mendapat berkat dari Allah s.w.t..masing masing ade kelemahan kot, tapi kenapa nak bukakan aib orang??tak takot ke kalau nanti tuhan bukak aib kita seluas-luasnya. balasan Allah lebih teruk dari perbuatan manusia.(remember that
Kita berparti,berkempen, dan memerintah negara bukan saje nak mendidik rakyat patuh suruhan pemimpin, malahan, patuh kat pencipta kita jugak kan,.bak kate my Ex  Teacher,buad persaingan yang sihat gitu, barulah takde gaduh a.k.a fitnah memfitnah. so tak payah la guna cara jijik begitu untuk memungut sedekah dekat rakyat, yang penting pemimpin tuh sendiri perlu berusaha menegakkan ajaran agama kitaa!! 
So sedih sangat punya negara yang merdeka dan 'aman' ini, tapi  tak mengamalkan hukum islam. 
blogger-emoticon.blogspot.comby the way, jangan marah, this entry hanya spontan yang belegar-legar di benak kepala sejak minggu lepas sambil melayani perasaan boring yang teramat. (harap-harap parti yang aku hormati akan menang a.k.a memerintah lepas nie) peace..
sekian terima kasih sebab sudi membaca.. (undian adalah RAHSIA)
                        

✿ Kalau Sudi, Sila Lah Komen.. Wink2 ✿

2 ulasan:

Unknown berkata...

Saya undi P**... Hehehe.. Mesti tawu kan.. :D Tapi x ckup umur lagi.. hahaha..

hana hadi berkata...

bln 5 kot.