Home » SAHABAT

SAHABAT


laii laii.. belom sempat habes perayaan Tahun Baru Cina, ada lagi hari hari yang lebih penting untuk kita semua kan.contohnya HARI IBU, HARI SAHABAT, HARI BAPA, etc.. Almaklum lah Tahun Baru Cina ni orang Chinese je yang menyambutnya kan. oke,serius aku langsung tak rasa ape ape pon mase hari kejadian tuh. takde cuti,takde hang dengan family or gengs. just dapat penatt.haha..

oke straigh to the point, merujuk pade tajuk yang dah ade kat atas tuh, tak lame lagi bakal menjelma hari SAHABAT (aku tau la lambat lagi.dah dapat idea buat entry pasai sahabat nih haa), nak story lah serba sedikit pengalaman / dunia persahabatan aku nih haa.. Well,setakat nih hubungan aku dengan kawan segala kawan aku memang cukup cukup cukup bahagia gilerr.hahaha. and aku hope hubungan ni akan kekal sampai ke hujung nyawa. in sha allah.. kawan kawan memang penting sangat bagi aku becoz lepas family,of course la kawan kan kan.

tapi ada satu perangai manusia yang paling paling tak boleyh terima pakai oleh mane mane manusia waras pon. iaitu MENGUMPAT.. aku benci and takut sangat nak rapat dengan orang cam tu.sebab sudah maklum MENGUMPAT itu adalah dosa besar.kalau bertaubat,bukan kita bertaubat nasuha je, malahan kena mintak maap pulak kat orang yang dah kita umpat tuh kan. tak ke malu macam tuh?so aku anggap orang yang suka MENGUMPAT nih ialah orang yang tak beradab, and PENGECUT taw.. sebabnye: apesal kau nak kutuk orang?takleh ke face to face?kalau jauh dimata, haa zaman sekarang nih macam macam..skype,3G,nak ape lagi? kalau tak suke dengan sikap kawan kite, talk to talk je.bincang dengan baik. ( sape setuju?)

conclusionnya, aku memang memang pantang sangat kat orang yang suka MENGUMPAT nih. nak nak yang mengumpat kawan baik aku.. so, sape sape yang 'terjebak' dalam masalah nih, aku harapkan kurang kan sikit lah buat kerja tu oke.nak berubah serta merta memang mustahil kan.so tindakan awal kita adalah,kurang kan berkawan si 'ibu' MENGUMPAT nih.walaupon kita tau cerite buruk pasal orang laen,bukan semuanya betol kan,ade jugak yang tak betol.cube korang fikir pulak kalau orang laen bercakap hal buruk tentang korang?ape perasaan? 

So sebelom sampai masa HARI SAHABAT SEDUNIA nanti, apakata kita sama sama ubah perangai kita.(aku pon banyak sangat salah dengan kawan2) and fikirkan nak bagi hadiah pe kat kawan yang kita sayang?cube kongsi.hehe

           aku nak bagi kiss sorang satu     

✿ Kalau Sudi, Sila Lah Komen.. Wink2 ✿

7 ulasan:

Unknown berkata...

ada ke hari sahabat.. tak tau pun hihi.. yang penting dapat sahabat yang akan sama-sama ketawa dan menangis.. BFF

Unknown berkata...

YUP! Betoll3..!! Benci giler owg yg suka mngumpat bnda bwuk pasal kita, yg baik xpalah jugak kan.. Hehee!

Pada pu3, owg yg suka mngumpat bnda yg -ve pasal kita nie coz diorg nktarik prhatian owg lain jer.. Publicity murahan katan.. Hmm.., mcam2 ragam manusia.. SABAR jer lah.. :) STAY COOL!

✿INA AINAA✿ berkata...

yup2! samalah! Orang jenis macam ni, tak mustahil kalau dia mngumpat pasal kita kat org lain.. hati2lah memilih kawan yg rapat...

nabila biela berkata...

ishhh xbeklah mngumpat ni kan..nak kate..katelah depan2..hehe..sabar yew awk=)

cci berkata...

hermm.. tak semua kawan ikhlas berkawan ngan kita.. hope jumpa sahabat yg boleh dipercayai..^_^ ssh nk jumpa sahabat yg betul2 sejati..

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

tak elok ngumpt ni..huhu

red jambu berkata...

hum betol tu.. tmbah dosa jew.. ^^